Bilgi İşlem Birimi (Yakup DİLER)
07 Mayıs 2025

BİRİM ÇALIŞANLARI:

Yakup DİLER

(Bilgisayar İşletmeni)

 

 

GÖREV TANIMLARI

Bilgi İşlem Birimi;Hastane Bilgi Yönetim Sistemini, ağ üzerinden, ihtiyaca cevap verebilecek nitelikte, verimli ve etkili biçimde işler durumda tutmak, ihtiyaçlara göre geliştirmek üzere, yazılım ve donanım bölümleri ile ve bunların birbirleri ile koordinasyonunu sağlamak amacıyla sağlık tesisi bünyesinde oluşturulmuştur.

AMİR(LER):
Başhekim
İdari ve Mali İşler Müdürü

GÖREV DEVRİ:
Herhangi bir nedenle görevinde olmadığı durumlarda; Sağlık tesisinde görevli başka bir bilgisayar işletmeni ya da Sağlık Tesisi Yöneticisi/ Başhekim ya da İdari ve Mali İşler Müdürü’ nün uygun gördüğü aynı nitelikleri haiz bir personel görevlerini yerine getirmektedir.

GÖREV AMACI:
Sağlık Tesisi Yöneticiliği/Başhekimliği tarafından belirlenen amaç ve ilkelere uygun olarak; gerekli tüm faaliyetlerinin etkenlik ve verimlilik ilkelerine uygun olarak mevzuata uygun olarak büro işlemlerini yürütür.

YETKİ, TEMEL İŞ ve SORUMLULUKLARI:

  1. Gerekli sistem yardımıyla bilgisayarı çalıştırmak,
  2. Girdi ve çıktıları sistem gereklerine uygun olarak yapmak,
  3. Sistem arızalarını tanımlamak, girdi ve çıktıların bütünlüğünü ve doğruluğunu koruyacak biçimde düzeltici işlem yapmak,
  4. Bilgisayarda yapılan işleri belirtilen zamanlamaya göre yapmak, sistem yazılımı yapmak ve belirli zamanda yapılması gereken işleri yoğunluğuna göre bilgisayar ortamında optimumda tutmak,
  5. Sistem yazılımı ve uygulama programlarından gelen konsol mesajlarını anlayarak gereken işlemleri yapmak,
  6. Amirlerince verilen her türlü yazışmayı elektronik ortamda yazmak,
  7. ,GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI:

    Başhekimlikçe uygulanan ve geliştirilen kalite politikalarına uyar, verilen görevleri yerine getirir. Birim ve görev işleyişini anlatan dokümanlarının hazırlanması ve güncelliğinin sağlanmasından, dış kaynaklı dokümanların birimde güncel halde bulundurulmasından ve tüm bu kayıtların saklanmasından ve uygulanmasından sorumludur.

    Hasta ve çalışan güvenliğinin sağlanması amacına yönelik olarak hastane idaresinin tüm talimatlarına uyar, gereğini yerine getirir.

    Sistem içerisinde kullanılan server, yazıcı, barkot yazıcı ve bilgisayarların rutin bakımlarını yapar. Bilgisayar sistemleri üzerinde meydana gelen donanımsal problemleri çözer.

    Otomasyon programı kullanıcılarının eğitimini verir.

    Kendisine bildirilen arızalı cihazlara müdahale eder, cihazların garanti kapsamında olup

    olmad
    ığının takibini yapar.

    Cihaz bak
    ım ve onarımında kullanılan malzemelerin korunmasından sorumludur.

    Otomasyon ana sisteminin gerek donan
    ım gerekse yazılım olarak işlerliğinin sağlanması, sistemin bakım ve onarımlarının yapılmasından sorumludur.

    Otomasyon sistemine bağlı bilgisayar, switch v.b. donanım ve yazılımlarının çalışırlığının sağlanması, bakım ve onarımlarının yapılmasından sorumludur.

    Otomasyon sistemi i
    çin gerekli kablolamaların yapılması, yeni eklenen kullanıcıların donanımlarının ve kurulmasından sorumludur.

    Sistem sorunlar
    ının zamanında çözülmesi için gerekli çalışmaların yapılmasından sorumludur.

    Bilgisayar sistemleri
    üzerinde meydana gelen donanımsal problemleri çözmek,

    Bilgisayar sistemlerinin güncel kalmasını sağlamak,

    İnternet erişim sorunlarına destek vermek,

    Bilgi işlem altyapı malzeme ihtiyaçlarını belirlemek ve temin edilmesini sağlamak,

    Donanım sistemlerini takip ederek analizlerini periyodik olarak raporlayıp yönetime sunmak,

    Bilgi sistem teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek üst yönetime yapılabilecek iyileştirme

    veya de
    ğişimler hakkında raporlar hazırlamak.

    Hastanenin mal
    ı olan her türlü donanım gereçleri ve araçları muhafaza etmek

    Garanti kapsamındaki ürünlerin yetkili servise gönderilmesini ve takibini yapmak

    Donanım Destek Servisine ait mekânların emniyetini, tertip ve düzenini sağlamak.

    İhtiyaç duyulan birimlerde bilgisayarlarla ilgili eğitim çalışmalarını organize etmek,

    Hastane kamera sisteminin hatasız ve 24 saat kesintisiz çalışmasını sağlamak,

    Parçalarının alımı esnasında fiyat, kalite araştırması yaparak, teknik şartnamenin hazırlanması sağlamak

    Diz üstü bilgisayar ve projektörleri ilgili personele zimmetle verilmesi ve teslim alınması işlemlerini gerçekleştirmek

    Yazıcı kurulumu, ağ, internet, ağ kablosu vb. sorunlar için gerekli hizmetleri vermek

    Kurumun ihtiyacına göre kendini ve bilgisini yenilemek, yeni bilişim sistemlerini ve alt yapılarınıöğrenmek, kendini geliştirmek,

    Hastane bilgisayarlarının envanterini düzenlemek ve takibinisağlamak.

    İşe yeni başlayan personele uyum eğitimi kapsamında eğitim hazırlamak ve sunmak

    Düzenli veri elde edilmesini sağlamak amacıyla, bilgisayar ve hastane programı eğitimlerini güncel olarak sunmak.

    MHRS ile ilgili günlük kontrollerin yapılması, hekimlerin hizmet sunamadığı tarihlerde sistemin kapatılması, acil durumlar nedeniyle hekim hizmet sunamadığında ilgili hastaların bilgilendirilmesi, hasta çağrı monitörlerinde MHRS önceliğinin kullanılması işlemlerinin sağlamak ve kontrol etmek.

    Karşılaştığı sorunları müdür yardımcısına rapor olarak sunmak, kalite yönetim birimi ile işbirliği içinde çalışmak.

    Kalite standartları uygulamaları, verimlilik ve kalite standartları uygulamaları doğrultusunda çalışmakla yükümlüdür.



    İş sağlığı ve güvenliği uygulamaları kapsamında kurumun hazırladığı iş sağlığı ve güvenliği iç

    y
    önetmeliği hükümlerine uymakla yükümlüdür.

    Hizmet içi eğitimlere planlanan uygun zamanlarda katılmakla yükümlüdür.

    Hastane bilgilendirme yöntemi olarak kullanılan ve kendilerine iletilen smsleri okumak üzere

    ki
    şisel cep telefonlarının günlük olarak kontrol edilmesinden sorumludur.

    Afet planında görevlendirildiği süreçlerden ve süreçlerin yönetiminden sorumludur. Bilgi güvenliği farkındalık bildirgesinde yer alan maddelere uymakla yükümlüdür.

    Kurumca ve ilgili mevzuat ile verilen diğer görevleri yapmak.

    ET
    İK İLKELER:

    Sa
    ğlık Meslek Mensuplarıİçin Temel Etik İlkeler

    Bireylerin ve Toplumun Sa
    ğlığını Birinci Önceliği Sayar

    Öncelikle zarar vermeme ilkesine uyar.

    Sa
    ğlık hizmeti sunarken, aldığı eğitim ve edindiği deneyim ile sahip olduğu bilgi, beceri ve imkânlarının tamamını kullanarak en iyi ve faydalı olacak şekilde planlama ve uygulama yapar.

    Daima en üst düzeyde hizmet vermeye gayret eder.

    Hizmet verdiği bireylerin kişilik haklarına ve mahremiyetine saygı gösterir.

    Hastanın kendi sağlığı ile ilgili kararı kendisinin vermesi hakkına saygı duyar. Bunun için hastaya, sağlık durumu hakkında, hastanın kültürel, toplumsal ve ruhsal durumuna özen göstererek doğru ve yeterli bilgilendirme yapar.

    Hastanın; ırkı, etnik kökeni, kültürü, politik görüşü, dini, inancı, mesleği, sosyal durumu, medeni hali, cinsiyeti, yaş ve sağlık durumu, doğduğu yer, yaşam tarzı, zihinsel ya da fiziksel yeteneği, ekonomik konumu ya da diğer tutumları temelinde ayrımcılık yapmaz.

    Mevcut kaynakların dağıtımını; birey, grup veya toplulukların gereksinimlerini dikkate alarak, hakkaniyet, adalet, eşitlik ve tarafsızlık ilkeleri çerçevesinde yapar.

    Hastanın sağlık durumu, tanısı, hastalığın seyri ve tedavisi hakkındaki tüm tanımlanabilen bilgiler ile diğer tüm kişisel bilgileri, ölümünden sonra bile gizli tutar. Aynı zamanda, sağlık hizmeti alanların bilgi, beden ve düşünce mahremiyetine saygı gösterir.

    Mesleğini Meşruiyet ve Dürüstlük Çerçevesinde Uygular


    Sağlık hizmetini, almış olduğu eğitim, edindiği bilgi, deneyim ve bilimsel görüşler doğrultusunda sosyokültürel değerleri dikkate alarak yürütür. Bireye ve topluma karşı dürüst davranır, aldatıcı olmaz.

    Sağlık hizmet sunumunda; birey ve toplumu, bilimsel araştırma veya eğitim faaliyetleri ile belli bir uygulamayı kişi ya da kuruma yönlendirme yoluyla çıkar aracı olarak kullanmaz.

    G
    ÖREV DAĞILIMINDA ÇATIŞMA YAŞANMASI DURUMUNDA; Çatışmaya neden olan etmenlerin çok boyutlu olduğu, biyolojik, psikolojik ve sosyal etmenlerin,

    çalışanların davranışını şekillendirmede etkin rol üstlendiği kabul edilmektedir. Çatışma yönetimi sürecinde, bireyin kendi psikolojik ve sosyal özelliklerini tanıması, olası çatışma tepkilerini öngörebilmesi ve gerektiğinde davranışlarını değiştirmesi, çatışmanın çözüme kavuşturulmasında etkili olabilecek bireysel katkıyı göstermektedir. Hastanede görev dağılımında çatışmanın sebepleri sistem yaklaşımı etrafında ele alınır ve çözüm önerileri de bu yönde geliştirilir. Kişisel iletişim eğitimleri, hizmet içi eğitimlerin arttırılması, hiyerarşik mesafe, etkin performans yönetimi, sosyal faaliyetlerin arttırılması gibi konular, çatışma yaşanmasının önüne geçecek yöntemlerden bazılarıdır. Görev dağılımında çatışma yaşanması durumunda bağlı bulunulan üst yöneticiye konu iletilerek, üst yöneticinin konunun özelliğine göre belirleyeceği yol izlenir.